Början trååååkig!

Matte hade ledig dag. Yippi, tänkte jag, skooogen eller löpa fritt på åkrarna. Men icke! Då börjar Matte och flytta möbler och ska putsa fönster. Jag la mig i hallen och surade. Matte for omkring som .... ja, jag vet inte vad. Ner i källare och upp igen, in i skåp och lite hit o dit. Rätt som det var upptäckte hon att jag var sur. Då använde hon snällrösten och sa: Åh, har du tråkigt? Då tog hon fram ett märgben. Yes! Märgben som är så gott att gnaga på! Ja, då fick jag plåster på såren för att det inte blev skogspromenad. Mums, mums! När Matte var klar med sitt, var jag nästan klar med mitt ben. Så vi tog en vanlig koppelpromenad och det var helt ok, för idag var det ovanligt många goda dofter. Ja, med den förmiddagen behövde jag min middagsvila. Ha det gött!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0