Solig dag.

Sköönt väder! Ja, solen värmde och det var skönt när man är lite frusen som jag.
Varje dag, nästan, tar Matte med oss ut i skog och mark så Teo och jag får springa fritt. Matte säger att man måste välja ställen där det inte kommer bilar för de är farlig och att man inte möter människor. För enligt Matte måste man ta hänsyn till att alla människor inte tycker om hundar och dessutom blir rädda när en stor rottis kommer galopperande. Jag förstår inte att människor blir rädda för Teo, för han är en riktig mes(säg inte att jag sagt det). Han är en riktig Mattegris! Han ska alltid ligga i soffan där Matte sitter, ligga vid Mattes fötter när hon äter.När hon är borta, på jobb eller annat, ligger han i sin bädd och deppar även om övriga familjen är hemma. Han lyssnar efter varenda bil som passerar och suckar djupt när det inte är Matte som kommer. Men när Matte kommer bli det fart på honom. Ja, ni hör vilken mespropp han är.
Idag var det extra roligt på promenaden! Först hittade jag en bit päls efter ett dött djur! Ni kan tänka vilken souvenir det var. Matte vill inte att jag skulle ha den, men hon fick inte fatt i varken mig eller pälsbiten. Hihi! Då blev Matte sur och gick ifrån mig och jag blev tvungen att hänga på, för jag vill inte bli lämnad ensam. När vi gått en bit på åkern hittade jag något ännu bättre! Koskit! Jag rullade och rullade och gnuggade in ryggen riktigt ordentligt! Sen tog det roliga slut, Matte fick tag i mig och kopplade mig. Aldrig får man ha riktigt roligt! Teo, den typen, han är sååå ordentlig. Han rullar sig aldrig i koskit eller annat mumsigt. Ja,så när jag kom hem fick jag bada. Det är okey för jag får alltid nått gott att äta efter badet. Idag var det kattmat och det älskar jag.
Här kommer Teo galopperande i solen, med en grästuva i munnen.
Jag hittade en mumsig pinne att gnaga på!
Nu behöver jag en middagslur efter bad och annat.Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0