Min kattstorebror Mulle

Nu ska jag berätta om min kattstorebror Mulle. Han en stoor katt(väger nästan lika mycket som mig) och han är nyss fyllda 12 år. Jag tror Matte sa att det är norsk skogskatt i honom, vad det nu är, och det är delvis därför han är så stor. Men det är inte hela sanningen för han är faktiskt tjock. Han äter jäääätte mycket mat, ligger inne och sover hela dagarna i sitt rum. Ja, han har faktiskt ett eget rum, orättvist tycker jag. Sen är han ute hela natten! Jag försöker ibland att leka med honom, jag studsar och hoppar framför honom, men han sitter helt stilla och tittat på mig som jag inte var riktigt klok. Sen smiter han iväg och oftast hoppar upp på bänken i köket, där hans mat finns. Ja, maten kan inte stå på golvet för då äter Teo och jag upp den, för kattmat är ju supergott. Kanske är det tur att Matte ställer maten på bänken annars skulle jag vara lika tjock som Mulle. Någon enstaka gång har Mulle blivit sur när jag härjat med honom och då har han slagit till mig med tassen. Gissa om det gjorde ont! Han har supervassa klor, mycket vassare än mina, så jag aktar mig nog att reta upp honom i onödan. Men ibland kan jag inte låta bli för det är så himla kul! Jag måste ju också tänka på att Mulle är ju faktiskt en gammal gubbe och vara lite försiktig med honom.
Nej, nu tror jag det vankas något gott! Det är kalas på gång, min största människosyster fyller år idag. Hipp hurra!

Söt eller hur?
Morgontoalett efter Mulle sovit heela dan.
 
Ha det nu gött allihop och trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0