Long time no see!

Ja,nu var det ett tag sen sist. Men Matte har haft lite att stå i. Inte för jag begriper riktigt vad hon gjort, men hon har varit upptagen. Vad jag har gjort då? Jo, det har varit det gamla vanliga, reta katten, skälla på något som låter när jag är ute själv, tigga chips (det är ju så himmelskt gott) och lite annat smått och gott har man väl gjort.
 
Snön kom i mängder i går! Åh, vad kul! Jag plöjde fram som en bulldozer och så förskte jag fånga flingorna med munnen. Hur kul som helst! Även Teo blev som en valp och sprang och sladdade och jagade mig. Vi hade jätte kul!
 När vi sen kom in hade husse gjort en brasa och gu´ va´ skönt att lägga sig framför och värma sig och bli torr. Men sen hände nått jobbigt! Matte skulle klippa mina klor och det gillar jag verkligen inte. Hon lurade mig in i köket och sen lade hon mig i knät. Jag spjärnade emot allt jag kunde, men Matte vann som alltid. Det bästa är när det är över för då får jag kattmat och det är ju såååå gott. Men jag måste erkänna att efteråt känns det bra med nyklippta klor och man blir ju så snygg! Eller snyggare!
Ja,här ligger man och vill inte vara med!
Men ligga på favokudden framför brasan är störtskönt!
Ha det gött allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0