I spår- och svampskogen

Idag var vi till skogen.Teo och jag både spårade och letade svamp. Spårandet gick sådär för mig idag. Jag var inte på humör och så var det lite kyligt för min del. Men svampletandet gick jättebra! Det är Teo som lärt mig att känna igen trattkantareller, även vanliga kantareller känner jag igen, men Matte blir lite sur på oss för vi kan inte låta bli och äta på svampen. Dessutom sprang Teo och jag ikapp och "slogs" om samma pinnar. Jag sa ju att det var lite kyligt när vi spårade, men inte efter allt spring. Då var jag så varm att jag var tvungen att småbada lite.
 
När vi kom hem var både Teo och jag så trötta efter många timmar i skogen, så vi la oss direkt och snarkade så hela huset skakade. Matte rensade nog svampen tror jag.
 
Ja,det var min dag. Jag har väl gjort lite annat också, men det var skogen som var dagens höjdpunkt. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0