Orättvist

Ja, det är så ooorättvist! Härom dagen åkte Matte iväg på eftermiddagen. Jag tänkte att:-Jaha då ska hon jobba igen. För oftast när hon åker vid den tiden ska hon jobba. Det var helt ok för Husse och ena människosyrran var hemma. Det var som vanligt och Husse skötte om rastning och maten. Sen åkte även han till jobbet sin vanliga tid och Teo och jag blev själva. Människosystrarna har jag inte riktigt koll på för de kommer och går lite hur som helst. Så vi lade oss att sova och väntade på Matte för hon brukar komma innan Husse. Ja, så kom hon tidigare än vanligt! Jippie, Teo och jag blev jätte glada! Meen vad nu då? När hon kom in luktade hon inte som vanligt. Hon luktade hund! Mycket hund dessutom. Jag nosade på hennes skor, byxor, väska, ja allt som hon hade med sig hem. Hon luktade många, många olika dofter. Efter en stund kände jag igen dofterna: Det var starka dofter av valpar, doft av husse och matte som jag föddes hos, min halvsyster Barbros doft kände jag igen och sist men inte minst min Mammas doft. OCH JAG FICK INTE FÖLJA MED!!!! Gu,va oooooooorättvist! Matte berättade att Barbro hade fått 9 små söta valpar och på så sätt hade jag blivit Moster! Häftigt va! Tänk att jag är Moster till 9 valpar! Men jag skulle gärna velat varit med och tittat på dem, men icke.
Här är 8 av mina syskonbarn när de ska äta. Söta va!
 
Detta är min Mamma och hon heter Izzy.
 
Ja,lite besviken är jag att jag inte fick följa med, men Matte kom i alla fall ihåg kameran denna gången.
Ha det gött!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0