Dags för spårning

Jippie! Dags för spårning igen. Teo och jag blev helt tossiga på morgonen när Matte började att plocka fram alla spårattiraljer. Vi sprang efter Matte, hoppade och skuttade. Vi tycker att det är så himla kul. Ja, så vi packade in oss och alla grejer i bilen och så bar det iväg till samma skog som förra gången. Där mötte Mattes kompis upp med sina rottisar.
Först lade Matte och hennes kompis 4 olika spår. Efter det åkte vi till ett annat ställe och blev rastade. Vi fick springa lösa och det är alltid lika kul. Mycket att lukta på och upptäcka. Idag var det en stor traktor ( jag visste inte då att det var en traktor, men Matte berättade det för mig sen) som stod parkerad och jag tyckte att den var riktigt otäck. Jag reste ragg och skällde. Å vet ni vad, Matte bara skrattade åt mig. Elakt tycker jag! Men Matte följde med mig fram till traktorn och jag fick nosa på och runt den. Då var den inte så farlig. Det var nästan lite genant att jag skällde så hemskt på den, men det är bäst att ta det säkra före det osäkra.
Ja, efter springandet och nosandet åkte vi tillbaka där vi lagt spåren. Jag fick spåra först och idag var jag lite mera koncentrerad och det gick jätte bra. Ända tills Matte hade lagt ut en pinne istället för leksak. Jag ville INTE släppa den för den var ju skitgod att tugga på. Okey till slut släppte jag, men då passade jag på att bita på alla pinnar som jag kom åt. Matte blev jääättesur och sa till på skarpen att jag skulle skärpa mig och då var det bäst att lyda. Så resten av spåret gick galant. Matte var stolt över mig efteråt och jag fick mycket beröm och godis. För rottisgänget gick det också bra. men jag måste ända säga att jag är bäst för tänk på mina korta ben i ris och annat som är i skogen.
Efteråt fikade Matte och njöt i den sköna solen och det var hon värd.
Visst är jag snygg i min spårsele!
Här spårar jag som bara den och fort går det. Därför är bilden lite
suddig.
 
Ha det gött allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0