Allahelgons dag!


Här har vi ett levande "helgon" som ska ut på kvällspromenad.
 
Ja, men jag fick inte följa med till kyrkkogården när Matte skulle dit. Det lät såå spännande, men samtidigt otäckt för jag är liiite mörkrädd. Så jag fick stanna hemma med Teo och det var helt ok. För när Matte kom hem fick vi var sitt märgben att gnaga på. Det är så himla gott!
 
Idag tog vi en sväng i skogen och då bestämde Matte att vi skulle göra uppletande av saker. Det gick till så att Matte trampade upp ett område i skogen som var rätt så långt och smalt rakt in i skogen. Sen lade Matte ut 2 saker som jag skulle springa och hämta tillbaka till henne. Det var inte svårt att hitta, men sen skulle ju hon ha sakerna  av mig och det ville inte jag. Jag ville ju behålla dem när jag äntligen hade hittat dem! Så Matte mutade mig med korv som jag inte kan motstå. Matte tyckte att jag var rätt så duktig, men Teo kunde mycket bättre, typiskt. Han sprang ut och kom snällt tillbaka och lämnade sakerna till Matte. Så är ju han en Mattegris!
Här sitter vi och väntar medan Matte fixar med "uppletandegrejen". Teo
tittar och vet redan var vi ska leta sen.
 
Nu ska jag sussa en stund för det är jobbigt att leta. Ha det gött! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0