Konsten att roa sig.

Det har varit mycket resande den sista tiden. Vi  var en heel helg och hjälpte minsta människosystern att flytta in i sin nya lya i Karlstad. Det var jättetråkigt, för Matte och Husse fixade, skruvade och var och handlade. Inget hundkul på en hel helg. Men det var mysigt att få träffa människosystern. Det bästa var att vi gick en kortvända i en skog nära lyan. Det var mycket nya och goa lukter. Dessutom var det jättemånga hundar som vi mötte. Vissa var helt ok, men vissa var..... ja vad ska man säga... mindre ok.
Veckan därpå var bättre. Då var vi ut med husbilen till Sälen och vara i husbilen gillar jag. Det blev inte så mycket vandrande på grund av busvädret, men en liten tur på Siljansleden blev det. Sen är det ju mysigt för man är så nära Matte och Husse hela tiden så man har koll på dem. De var borta en stund när de var och badade och bastade, men det var skönt med lite egentid.
 
Helgen därpå var det dags för utfärd igen. Då  bar det iväg till äldsta människosystern i Bromma som hade fyllt år. Kul att träffa henne och hennes sambo. Ena dagen åkte alla iväg utom jag och sambon, som var sjuk, på nått loppis eller vad det nu var. Det var mysigt för jag fick ligga och mysa med sambon i hans säng. När vi kom hem sen hade Matte köpt ett gosedjur och som ni ser roade jag mig kungligt. Gosedjuret var tillintetgjort på mindre än två minuter .KUUUL! Matte blev nog lite sur för att jag inte var lite mer försiktig med presenten jag fick. Ha det gött! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0