Söndag

Idag är det verkligen söndag här hos oss. Alla sover länge=jätte tråkigt! Matte är den som vaknar först och då vankas det frukost och mat är ju såå gott. Matte vill ju ha mysfrukost en sån här dag, men Teo och jag vill ju ut i skogen. Vi får vänta och vänta och vänta! Det är ju döjobbigt! Men så äntligen är hon klar och vi drar iväg. Vi hittade en skog där det inte är älgjakt. Äntligen fick vi springa och springa. Det var många dofter att undersöka och ibland hittade man nått smaskigt att äta som t.ex. harbajs. Lite jobbigt är att man blir så våt för det är så blött överallt. Men det var en skön skogstur. När vi kom hem var inte Teo riktigt pigg. Han var orolig och sprang ut och in heela tiden. Matte sa att han nog ätit något olämpligt i skogen. När han var ute på gården åt han gräs som en kossa hela tiden. Så han kommer nog att kräkas snart. Men nu ligger han och snarkar i alla fall. Det ska jag också göra, för nu är jag trött.
Här är min favoritsovplats! Ha det gött allihop, så hörs vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0