Spårning.

Fin-fint väder och då bestämde Matte att vi skulle ut och spåra. Vi fick sällskap av Matte kompis Pia och hennes två rottisar. Matte och Pia gick ut spår till oss hundar och då fick vi sitta i bilen. Det var hur tråkigt som helst så jag kunde inte vara tyst. Jag både gnällde och småskällde lite, men det hjälpte inte ett dugg. Sen åkte vi iväg till ettt annat ställe och fick springa för att rastas. Under tiden fick spåren ligga till sig. För min del var det nästa första gången någon följde med Matte och mig när jag spårade, så jag hade lite svårt att koncentrera mig för jag blev såå nervös. Men efter ett tag glömde jag bort att vi hade sällskap. Det gick jätte bra! Jag hittade alla saker som Matte lagt ut. Både Pia och Matte tyckte att jag var väldigt, väldigt duktig! Men det vet jag ju redan. Det tråkiga var ju att Matte inte kollat att batterierna i kameran var kass, så det blev inga bilder. (Det är inte först gången det händer och säker inte sista heller. Matte är ju så förvirrad och glömmer saker.) Men det var kul att det gick bra för mig och det gick bra för rottisgänget också efter vad jag hörde av jubelrop och ståhej i skogen.
När jag kom hem var jag såå trött. Tog med med ett gosedjur och la mig
favvofåtöljen.
 
Ha det gött och trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0