Snöööö!

Jippie äntligen snö igen! Det är så himla kul med snö. Igår kväll var Teo och jag och jagad alla flingor. Kul men jättejobbigt. Idag var det dessutom lite snö på marken och då kunde man både ploga och äta snö. Vi sprang omkring som tokar av lycka, skuttade och hoppade. Ja, både Teo och jag blev som valpar på nytt. Vi jagade varandra och vi brottades. Sen grävde vi i snön efter pinnar att leka med och att bita sönder. Hur kul som helst! Sen blev det mycket nosa för allt luktar lite annorlunda nu. På väg hem hittade jag en av pinnarna som vi lekt med och den var så fin att jag bar den hela vägn hem. Jag ville ta med den in, men det fick jag inte för Matte. Så hon tvingade mig att lämna den ute. Typiskt! Men jag har kvar den på gården i alla fall.
Matte lyckades inte ta några bilder när vi lekte, så det blev istället på
när jag nosar omkring.
Snöskägg!
Trött, så trött efter snöracet! Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0