En tråkig dag, men lite rolig också.

Matte har jobbat natt igen. Då brukar det bli en riktig tråkig dag för hon ska sova! Hon tog med oss på en snabb promis, vi fick mat och sen lade hon sig. Jag tror att Matte åt frukost innan hon la sig. Ja, Teo och jag kröp också till kojs. Efter några timmar kom en av mina människosystrar hem. Det visade sig att hon kom med sitt flyttlass. Hon ska flytta hem! Yippiiiiiii! Matte och Husse hjälpte till att bära, men jag fick inte hjälpa till att dra. Teo och jag blev instängda i ett rum bakom kompostgaller. Så där satt vi som två fån och glodde! Teo sa inget, men jag gnällde lite. Men ingen brydde sig utan alla sprang ut och in med lådor och annat. Ja, så nu är hela familjen samlad. Jag fick förresten en present av människosystern, en mjukiselefant. Vad kul det var! Jag drog och slet i den så efter en kort stund var det bara småbitar av den. På kvällen gick Matte ut med oss på en långpromenad. Det var riktigt mysigt fast det var kolmörkt. Vi hade på oss reflexvästar och Matte hade pannlampa. Men jag måste erkänna att jag var lite mörkrädd.
När ingen hade tid med oss roade vi oss själva med lite dragkamp och även lite pussande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0