Dagens promenad!

En riktig grå och trist höstdag, men ut och springa vill man ju. Matte tog med oss ut på åkrarna som går längs älven och där är det kul att spriinga. Det som är lite jobbigt är ju att det är så fruktansvärt blött. Där vi gick idag är det så mycket olika dofter och det är intressant. Teo och jag sprang i kapp, men han har så långa ben så jag blir alltid efter, suck! Det kvittar hur mycket jag tar i så vinner jag aaaldrig. Det suger! Matte kastade pinnar åt oss i högt gräs och då fick vi både springa och leta. Då vann jag faktiskt ibland, för man såg inte var pinnen låg så man fick använda nosen. Men som vanligt när jag hittade pinnen först tog Teo den ifrån mig. Det är ganska okey för han är ju den som bestämmer. Dessutom är det kul de stunder han vill leka med mig. Matte skrattade åt mig när jag sprang i det höga gräset för jag såg tydligen ut som en hare när jag skuttade fram. Lite pinsamt, men det är kul när man kan roar nån.
Här känner jag lukten av nått smarrigt!
 
Efter det hittade jag något riktigt smaskigt och det rullade jag mig i. Riktigt gott luktade det, så gnuggade in heela mig! Matte kom springande och skrek och jag fattade ingenting. Jag fick skäll och så kopplade hon mig. Fy, vilken glädjeförstörare!! När hon lyfte in mig i bilen lät det som hon skulle kräkas och sa att det var det värsta hon känt på länge. Ja, Matte och jag har inte alls samma smak. När vi kom hem ledde hon mig direkt in i duschen. Duscha är ingen höjdare, men jag stod ut. Matte som är just, fast hon var lite sur på mig, gav mig belöning efteråt. Jag får alltid godis efter bad och dusch. Idag var det levergodis. Mums!
                                        
Dusch är verkligen inte kul!
Men efteråt är det skönt,när Matte svept in mig i en filt.
 
Som ni förstår är jag trött efter allt som hänt, så nu ska jag krypa in under filten och sova en stund. Ha det gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0